Köszöntő

 INFORMÁCIÓ
 Orvos/Partner adatbázis
 Partnereink publikációi
 Partnereink közleményei
 Gyógyforrás (linkajánló)
 Folyóirat
 Ügyeletfigyelő
 Partner WEB felületek
 Partner termékkatalógus
 Pályázatok
 Rendezvények
 Továbbképzések
 Egyéb

 KOMMUNIKÁCIÓ

 Egészségnevelő programok
 Fórum
 Aktuális
 Lakossági tanfolyamok
 Állás
 Keres-Kínál

 SZOLGÁLTATÁSAINK
 Partner-szolgáltatók
 Kiadványok
 Hírlevél
 GYIK
 
Magyar English Deutsch
 
Ügyfélszolgálat:
 QN Creative Studio Kft.
 5000 Szolnok
 József Attila út 83.
 Uniós Ház 14.
 Telefon: 56-421-062
 Telefax: 56-522-054
 E-mail: info@mimnet.hu On-line ügyfélszolgálat!
 
Archívum
Impresszum


Elektronikus hírlevél

Tisztelt Partnerünk!

Ön a Medical Info Média (www.mimnet.hu) elektronikus hírlevelét olvassa, melynek célja, hogy tájékoztatást és összefoglalót nyújtson az elmúlt időszak legfontosabb szakmai, gazdasági változásokról, újdonságokról, az egészségügyben dolgozók munkáját érintő fontosabb tudnivalókról.

20562

Előző hírleveleink:

2008/01 - 2008/02 - 2008/03 - 2008/04 - 2008/05 - 2008/06 - 2008/07 - 2008/08 - 2008/09 - 2008/10 - 2008/11 - 2008/12 - 2009/01 - 2009/02 - 2009/03 - 2009/04 - 2009/05 - 2009/06 - 2009/07 - 2009/08 - 2009/09 - 2009/10 - 2009/11 - 2009/12 - 2010/01 - 2010/02 - 2010/03 - 2010/04 - 2010/05 - 2010/06 - 2010/07 - 2010/08 - 2010/09 - 2010/10 - 2010/11 - 2010/12 - 2011/01 - 2011/02 - 2011/03 - 2011/04 - 2011/05 - 2011/06 - 2011/07 - 2011/08 - 2011/09 - 2011/10 - 2011/11 - 2011/12 - 2012/01 - 2012/02 - 2012/03 - 2012/04 - 2012/05 - 2012/06 - 2012/07 - 2012/08 - 2012/09 - 2012/10 - 2012/11 - 2012/12 - 2013/01 - 2013/02 - 2013/03 - 2013/04 - 2013/05 - 2013/06 - 2013/07 - 2013/08 - 2013/09 - 2013/10 - 2013/11 - 2013/12 - 2014/01 - 2014/02 - 2014/03 - 2014/04 - 2014/05 - 2014/06

 

2013 / 11

Szerkesztői rovat

Tisztelt Partnereink! 

Az EEKH „Egészségügyi humánerőforrás monitoring” projekt keretében elindította a nagy adatfrissítési kampányát, melynek közleményükbe megjelentetett célja, hogy minden egészségügyi dolgozó működési nyilvántartásban szereplő adatait naprakésszé, teljes körűvé és helyes adattartamúvá tegyék.
Valamennyien tudjuk, hogy az egészségügyi dolgozók jogszabályban előírt kötelezettsége a működési nyilvántartásban szereplő adatok meghatározott köre tekintetében az adatváltozás bejelentése, melyet 30 napon belül az EEKH irányába kell jelezni. Az adatfrissítési kampány célja az adatváltozás-bejelentési kötelezettség teljesítésének elősegítése.
Ennek érdekében az EEKH kifejlesztett egy web-es felületet, amelyen minden egészségügyi dolgozó a rendszerbe való biztonságos belépést követően ellenőrizheti a nyilvántartásban található saját adatait, valamint jelezheti a Hivatal felé az észlelt hiányosságot, eltérést.
A bejelentkezéssel, az adatok megtekintésével és javításával kapcsolatban felmerült kérdésekben a projekt munkatársai 2013. október 1. napjától a validalas@eekh.hue-mail címen, illetv e telefonszámokon érhetők el: 06-1-235-7942, 06-1-235-7963, 06-1-235-7969.
Az alapnyilvántartásban szereplők számára ajánlott, hogy nézzék át az adataikat, javítsák azokat, amit kell. (http://www.eekh.hu/hmr/validalas.php).

Az „önvalidálásért” utólag pontokat fognak jóváírni - (ehhez az kell, hogy látszódjon, hogy ellenőrizte a nyilvántartásban szereplő adatokat az illető személy), mellyel kapcsolatos jogszabály aláírása jelenleg folyamatban van. Ajánljuk tisztelt figyelmükbe!Az Ő nevükben is köszönjük!

Tisztelettel:

Kun Árpádné
főszerkesztő

 

Jó tudni!

Sarc az elköltözőknek

Ha valaki külföldön fizet társadalombiztosítást, az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) a jövőben külföldinek tekintené, és mindenképpen fizetnie kellene az egészségügyi ellátásért - áll egy új törvénymódosító javaslatban.

A tartósan külföldön dolgozók közül sokan nem is tudnak arról, hogy ki kell jelentkezniük a hazai egészségbiztosítási rendszerből, mivel egy másik tagállamban rendelkeznek biztosítással. Már eddig is úgy szólt a szabály, hogy a határainkon kívül dolgozó magyaroknak a külföldi biztosítási jogviszony kezdetétől számítva nem kellett, és nem is szabadott járulékot fizetniük Magyarországon. A munkavégzés kezdetétől számított 15 napon belül be kellett mindezt jelenteniük az OEP-nél, ha pedig ezt elmulasztották, akár 200 ezer forintos büntetést is kiszabhattak rájuk - noha ezt még soha nem érvényesítették velük szemben.

Főként azokkal szemben nem, akik - miután azt sem kellett bejelenteni, hogy ideiglenesen külföldön tartózkodnak - rendszeresen fizették a havi egészségügyi szolgáltatói járulékot. Ha viszont ezt nem fizette, és a külföldön biztosított, állandó magyar lakóhellyel rendelkező magyar állampolgár ideiglenesen itthon tartózkodott, csak akkor volt jogosult teljes körű ellátásra, ha volt a külföldi egészségbiztosító által kiállított igazolása. Ha nem rendelkezett igazolással vagy nem volt bejelentett lakhelye, akkor Magyarországon csak az orvosilag szükséges ellátásokat vehette igénybe.

Az új javaslat értelmében azonban ezen túl ezekért is fizettetne a kormány a külföldön dolgozókkal. Aki ugyanis külföldön szerez egészségbiztosítást, úgy kell kezelni, mint egy külföldit, így csakis EU-kártyával részesülhet majd előre nem tervezett ellátásokban, más kezelésekre pedig egyáltalán nem lehet jogosult itthon. A Napi Gazdaság szerint annak, aki a már nem érvényes taj-kártyáját próbálja meg használni, a kezelés költségeit meg kell térítenie az egészségbiztosítási alapnak - ezt utólag számlázza majd ki a társadalombiztosító.

A fő szabály szerint az EU-ban minden munkavállaló csupán egyetlen államban lehet biztosított, azaz egy tagállamban kell járulékokat fizetnie. Ugyanakkor az EU területén egy járulékfizető állampolgár elvileg bármely tagállamban jogosult az ellátásra, hiszen hatályba lépett a határon átnyúló egészségügyi ellátásról szóló irányelv - a magyar fél is az utóbbi hetekben ültette át a hazai jogrendbe ezt. Eszerint október 25-től az európai uniós polgárok más országokban is kérhetik a gyógykezelésüket, ha például a túl hosszú várólisták miatt otthon nem tudják ellátni őket. A magyar egészségbiztosítónak pedig ki kell fizetnie az itthoni gyógykezelés erejéig a számlát. Éppen ezen elv ismeretében igazán érthetetlen, hogy a kormány miért éppen most, és miért ilyen módon "lökné ki" a rendszerből a külföldön dolgozókat, és fizettetne velük súlyos, akár milliós összegeket a hazai orvosi ellátásért. (forrás: weborvos.hu)

 

Totális egészségügyi nyilvántartás - a magyar NSA

„ Az egészségügyi kormányzat a legfrissebb salátatörvényben összeállította az egészségügyi adatok kezeléséről szóló törvény 39. módosítását. Az alapvető jogokat legsúlyosabban érintő változás - a minden állampolgár teljes egészségügyi dokumentációját tároló adatbázis elindítása 2014-ben. Az adatok összegyűjtése a szokásos módon, tiltakozási lehetőség, felvilágosítás és jogorvoslati lehetőség biztosítása nélkül, kényszerintézkedésként kerülne megvalósításra. (2013. november 6.)

Az adatbázis vélhető szerepe, hogy egyetlen központi adatbankba tömörítené tízmillió magyar állampolgár teljes egészségügyi adattömegét, mindenféle jogorvoslat és tiltakozás lehetősége nélkül. Az orvosokat köteleznék arra, hogy minden egyes vizsgálat eredményét ebbe az adatbázisba rögzítsék, amely aztán a betegek élete végéig megőrzi az adatokat.

Az adatbázis tervezett induló adattömegét az OEP-nél őrzött elszámolási adatokból ötévnyi adatmennyisége jelentené, melyhez az összes egészségügyi kormányzati szerv és az összes orvos hozzáférne. A kezelőorvosoktól elvileg el lehet zárni majd a hozzáférést a betegeknek, de az állami szervektől nem. Bármikor, bárkit elővehetnek és születésétől a haláláig áttekinthetik mindenféle problémáját, az összes gyógyszerét, minden egyes ellátását születésétől a haláláig. Míg az OEP elszámolással kapcsolatos nyilvántartásában csak az ellátások OENO kódja, a betegség BNO kódja, az ellátó orvos kódja, intézete szerepelt (ezek az adatok is pontos információt adnak egy-egy személy állapotáról) addig az új adatbázisban már minden egyes laboreredmény, szöveges anamnézis, az összes képalkotó eljárással készült kép, a vizsgálatok összes megállapítása szerepelne.

A kormányzat végtelen arroganciával tör az állampolgárok magánéletére - amelyet az Alaptörvény egyáltalán nem véd meg. Emlékezzünk először a társadalombiztosítás nyilvántartásának folyamatos bővítésére, a háziorvosok részletes jelentési kötelezettségére 2006 óta (minden egyes betegükről minden egyes betegséget, vizsgálati eredményt azonnal bejelentenek), aztán a nem támogatott gyógyszerek adatainak megszerzése érdekében folytatott elképesztően agresszív erőfeszítésre, az extra vonalkódra vonatkozó 29/2009. számú Ab. határozat elszabotálására a mai napig, az OEP adatgyűjtési idejének megnövelésére 15 évre (az EU-ban szokásos érték háromszorosára).

Aztán itt van a kényszer betegregiszterek, betegségregiszterek ügye, a magánorvosnál végzett rákszűrés és eredményének kötelező jelentése, a lombikbébi klinikák TAJ számmal történő jelentési kötelezettsége (ez már egy igen durva, perverz adatgyűjtés), a rákregiszter korlátlan adatlehívási joga az OEP adatálllományából, a GYEMSZI-nél felhalmozott, az OEP-től oda továbbított részletes elszámolási adatok korlátlan ideig tartó összegereblyézése.  Nos, ennek a folyamatnak ez a következő állomása, amelyben egyszer s mindenkorra vége lett az orvosi titoktartásnak, megszűntek az alapvető jogok, az állam korlátlan jogot teremtett magának a teljes lakosság testéhez és magánéletéhez.

A bevezetésre kerülő elektronikus vény rendszer arra való, hogy kikerülje az Alkotmánybíróság határozatát és az állam mégis csak megszerezze a nem támogatott vények adatait. Ehhez a kisujját sem kell megmozdítania, mert az orvos felírja a vényt, azaz egyből betáplálja abba a rendszerbe, amelyből aztán bármely személyre rá lehet keresni.

A kényszerintézkedés alapon történő egészségügyi nyilvántartást eddig egyik európai állam sem merészelte létrehozni (Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország, Németország, Ausztria, Svédország, stb., de USA, Kanada, Ausztrália, Új-Zéland sem). Magyarország ebben is unortodox akar lenni. A rendelkezés szöges ellentétben áll az EU adatvédelmi irányelvével, az Európai Bizottság 29. számú munkacsoportjának EHR rendszerekre vonatkozó munkadokumentumával, az Európa Tanács R(97) No. 5. Egészségügyi adatok védelme, c. ajánlásával, az elemi jóérzéssel, az orvosi etika alapelveivel.

Arra kérek minden jóérzésű embert, hogy emelje fel a szavát a kormányzat tébolyult őrjöngő ámokfutásával szemben, minden lehetséges fórumon tiltakozzon, ne hagyja, hogy megfosszák elemi jogaitól! Dr. Alexin Zoltán”
(forrás: http://www.mok.hu/hirek.aspx?nid=33421#33421 )

 

A MIM Partneri hírei, közleményei:

Anni Szépségszalon és Egészségcentrum

Budapest II. ker. Pengő u-i szalonomban 2 fő részére ( MASSZŐR, TERMÉSZETGYÓGYÁSZ) kezelő helyiség kiadó.(Mamut közelében) www.anni.hu. Érdeklődni 06-30-9211-809

Álláslehetőség Franciaországban!

Franciaországi állami egészségügyi intézményekbe és egyetemi kórházakba keresünk gyógytornászokat. Friss diplomás hallgatók is jelentkezhetnek. Közalkalmazotti munkaszerződést ajánlunk az állás betöltőjének. Havi bér: nettó1460 -2000 euro/hó, minimum 12 hónapra szóló munkaviszony kötelezettséggel. A jelentkezéshez szükséges: - honosításhoz szükséges okmányok, - a munkakezdés időpontjára elért francia alapfokú társalgási szint, - Franciaországban a további nyelvtanulás biztosított. A fordítás költségéhez hozzájárulunk . A repülőn történő utazás költségét Franciaország felé cégünk átvállalja. Semmilyen pénzügyi hozzájárulást nem kérünk a kiválasztott jelentkezőtől.
Érdeklődés: Kátai Zsuzsa 0630/434-3206 e-mail: zsuzsi.katai@gmail.com vagy a www.euallasok.com honlapon.

Ost West Konzept GmbH

Sebészeket, Belgyógyászokat és Aneszteziológusokat keresünk németországi kórházakba.
Elvárások: Szakirányú végzettség, min. középfokú szintű német vagy angol nyelvtudás.

Juttatások: - határozatlan idejű munkaszerződés - kulturált munkakörülmények, munkavégzés a legmodernebb berendezésekkel és technikákkal - tapasztalattól függő, versenyképes kereseti lehetőség - karrier, szakmai fejlődés lehetősége

Munkavégzés helye: - Németország
Megbízónk profilja: Partnerünk több mint 65 klinikát üzemeltet Németország egész területén. Hozzáértő szakemberek, a legmagasabb szintű technikai felszereltség és magas ellátási színvonal jellemzik a kórházakat és biztosítják a kifogástalan betegellátást. Jelentkezés módja: Fényképpel ellátott szakmai önéletrajzot és a bizonyítványok másolatát, magyar és német/angol nyelven, e-mailben várjuk a következő címre: Karácsony Zsuzsanna ostwestkonzept@gmail.com

Nem számítunk fel semmiféle költséget a munkavállalónak, nincs közvetítési díj, teljeskörű ügyintézést biztosítunk. Megszervezzük és finanszírozzuk a kiutazást az interjúra, valamint a szállásköltséget is fedezzük. Ügyfeleinket elkísérjük a meghallgatásra. A munkavállaláshoz szükséges dokumentumokat/engedélyeket megigényeljük a helyi hivataloknál.

 

Szerkesztőségünkbe érkezett felhívások, közlemények:

Az Év Fiatal Diabetológusa 2014

A 77 Elektronika Kft. kezdeményezésére 2014-től a Magyar Diabetes Társaság évente meghirdeti az Év Fiatal Diabetológusa Díjat, melynek átadására a Társaság kongresszusán, ill. azon a regionális rendezvényen kerül sor, mely keretében az MDT Közgyűlése is megtartásra kerül.

Az évente egy alkalommal kiadott pályadíj célja a klinikai diabetológia területén tevékenykedő orvosok kiemelkedő gyógyító és/vagy tudományos és/vagy edukációs tevékenységének elismerése. A díj megpályázható, ill. elnyerésére javaslatot tehetnek az MDT tagjai. A pályázatok, ill. javaslatok beérkezési határideje 2014. január 15. A díjat azok nyerhetik el, akik a beadási határidő időpontjáig nem töltötték be 40. életévüket.

Az Év Fiatal Diabetológusa Díj emlékéremmel és pénzjutalommal jár, emellett a díjazottat az MDT vezetősége előadás tartására kéri fel, melynek megtartására első alkalommal az MDT 2014. évi kongresszusán kerül sor. A díjjal járó jutalmat a 77 Elektronika Kft. felajánlása biztosítja.

A pályázat az MDT főtitkárához, dr. Hidvégi Tiborhoz nyújtandó be, postai vagy elektronikus úton (H-9024 Győr, Vasvári Pál u. 2-4., e-mail cím: hidvegi@t-online.hu).

A pályázathoz/ajánláshoz csatolandók:

  • diabetológiai tárgyú gyógyító, tudományos és edukációs tevékenység ismertetése (max. 1 oldal terjedelemben)
  •  publikációs jegyzék (közlemények, absztraktok, előadások)
  • legfontosabbnak tartott három publikáció (amennyiben rendelkezésre áll)
  • elérhetőség (telefonszám, e-mail cím, levelezési cím)
A határidőre beérkezett pályázatokat a Magyar Diabetes Társaság vezetősége által kijelölt bizottság értékeli. A díj egyszer nyerhető el, feltétele legalább három éve fennálló MDT-tagság. Az elbírálás során előnyben részesülnek a diabetológiai betegellátásban dolgozó kollegák. Tudományos tevékenység nem feltétele a pályázat beadásának.


 

MiM Partnerei által szervezett továbbképzések:

Kommunikációs és konfliktuskezelési készségek fejlesztése a hatékony emberi kapcsolatokért. (kredit: 10 pont)
 Időpont: 2013. 12. 06.-2013. 12. 08.
Helyszín: Hajdúszoboszló, Barátság Gyógy- és Wellness Szálloda***
 Szervező: Euro Medica
Honlap: www. emedica.hu


A jó orvos-egészségügyi szakdolgozó-beteg kommunikáció, konfliktus helyzetek kezelése, burnout szindróma (kredit: 10 pont
 Időpont: 2013. 12. 07.-2013. 12. 07.
Helyszín: Hajdúszoboszló , Barátság Gyógy- és Wellness Szálloda***
 Szervező: Euro Medica
Honlap: www. emedica.hu
A derékfájás korszerű ellátása (kredit: 20 pont)

Időpont: 2013. 12. 07.-2013. 12. 07.
 Helyszín: Hajdúszoboszló, Barátság Gyógy - és Wellness Szálloda***
 Szervező: Euro Medica
Honlap: www. emedica.hu

Távoktatás fogorvosoknak és fül,-orr,- gégész szakorvosoknak
Időpont: 2014. 02.01.-től
 Helyszín: Távoktatás
 Szervező: Euro Medica
Honlap: www. emedica.hu


Erőszakmentes kommunikáció az egészségügyben Kommunikációs mesterfogások, a szavak ereje a gyógyításban (tréning)- kredit: 20 pont
Időpont: 2014. 02. 18-19.
 Helyszín: HOTEL MÁTYÁS***1165 Budapest, Veres Péter út 105-107.
 Szervező: Euro Medica
Honlap: www. emedica.hu

Beteg és gyógyszertár kapcsolat kihívásai napjainkban TÁVOKTATÁS- kredit: 8 pont
Időpont: 2014. 02. 22- 2014. 04.26.
 Helyszín: Távoktatás
 Szervező: Euro Medica
Honlap: www. emedica.hu

Köszönettel vesszük, ha a képzések hírét az orvos kollégáik és az önökkel dolgozó szakdolgozók felé is továbbítják!

További rendezvények, továbbképzések megtekintése honlapunk zárt oldalain.>>>
A belépéshez kérjük, Partnerkártyájukon szereplő személyes kódok használatát.

 

Szakmapolitikai változások, fontos tudnivalók:

Nyilatkozat  a készpénzfelvételhez

Megjelent a kormányrendelet a (2013. november 29.) Magyar Közlöny 83416. oldalán, amely tartalmazza a bankoknál februártól igénybe vehető ingyenes készpénzfelvételi lehetőség igénylési módját.

A pénzforgalmi szolgáltatásról szóló törvény - a rezsicsökkentés jegyében - úgy módosult, hogy a pénzforgalmi szolgáltató díjtól és költségtől mentes készpénzkifizetést, illetve Magyarországon elhelyezett automata bankjegykiadó gépből történő készpénzfelvételt köteles biztosítani havonta kétszer, 150 ezer forintig, bizonyos feltételek mellett.

Ilyen feltétel az, hogy a fogyasztó a 16. életévét betöltötte, Magyarországon lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, és a pénzforgalmi szolgáltatónál nyilatkozatot tesz, amelyben egy számlát jelölhet meg, amelyre vonatkozik az ingyenesség.

A nyilatkozatot - amelynek tartalmát és formáját is meghatározza a rendelet - ez év december 1. és 2014. január 20. között lehet megtenni, ha a számlatulajdonos már február 1-től igénybe akarja venni a kedvezményt. (forrás:MTI)

Ismét lehet rezidens-ösztöndíjra jelentkezni

Újra meghirdetik az eddig igénybe vehető rezidensösztöndíjakat, és új elemként a sürgősségi orvostan szakorvosjelöltjei pályázhatnak a Gábor Aurél-ösztöndíjra.

Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár a Heim Pál Gyermekkórházban tartott sajtótájékoztatón elmondta, újra kiírják a rezidensi ösztündíjakat.

A Markusovszky - ösztöndíj a szakorvosjelöltek részére kerül kiírásra, mely  a rezidensi díjazáson felül havi nettó 100 ezer forint juttatással jár. Feltétel, hogy a pályázó szakorvosjelölt vállalja, hogy nem fogad el a hálapénzt és kötelezettséget vállal egy ideig a közfinanszírozott ellátásban történő munkavállalásra

A Than Károly - ösztöndíjra a szak-gyógyszerészjelöltek jelentkezhetnek, és szintén vállalniuk kell a közfinanszírozott ellátásban való munkavállalást továbbá azt, hogy nem fogadnak el paraszolvenciát. Ezen ösztöndíj havi nettó 100 ezer forinttal jár.

A Méhes Károly-ösztöndíjat a csecsemő- és gyermekgyógyász területet választó rezidenseknek hirdetik meg, az ösztöndíj kerete havi nettó 200 ezer forint a díjazás. A jelölteknek vállalniuk kell, hogy betöltetlen házi gyermekorvosi körzetben végzik tevékenységüket, illetve azt, hogy átirányíthatók egyéb háziorvosi körzetekbe.
Új elemként meghirdetik a Gábor Aurél-ösztöndíjat, amely havonta nettó 200 ezer forint juttatással jár. Aki jelentkezik a  sürgősségi orvostan szakorvosjelöltjeinek meghirdetett

ösztöndíjra, vállalja, hogy a folyósítás időtartamának megfelelő ideig az Országos Mentőszolgálat által meghatározott helyen végez sürgősségi ellátást, és nem fogad el hálapénzt.

A meghirdetett ösztöndíjakra összesen 756 millió forint áll rendelkezésre, és azokra már most lehet pályázni az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatalnál (EEKH). A jelentkezési határidő 2014. január 3-a.
(A szükséges adatlapok és a pályázatbenyújtás technikai előírásai a www. eekh.hu honlapon érhetőek el.)

 

Jogszabályváltozások!

2013. évi CLXXIV. törvény
A szomszédjogok és a tulajdonjog korlátainak különös szabályairól

2013. évi CLXXVI. törvény
Egyes jogi személyek átalakulásáról, egyesüléséről, szétválásáról

392/2013. (XI. 12.) Korm. rendelet
A szociális és gyermekvédelmi ellátások országos nyilvántartásáról

393/2013. (XI. 12.) Korm. rendelet
A felnőttképzési tevékenység folytatásához szükséges engedélyezési eljárásra és követelményrendszerre, a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásának vezetésére, valamint a felnőttképzést folytató intézmények ellenőrzésére vonatkozó részletes szabályokról

394/2013. (XI. 14.) Korm. rendelet
Az egyes egészségügyi dolgozók és egészségügyben dolgozók illetmény- vagy bérnövelésének, valamint az ahhoz kapcsolódó támogatás igénybevételének részletes szabályairól szóló 256/2013. (VII. 5.) Korm. rendelet módosításáról

68/2013. (XI. 15.) EMMI rendelet
Egyes egészségügyi és egészségbiztosítási tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról

48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet
A pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról

50/2013. (XI. 15.) NGM rendelet
A nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek üzemeltetésének, szervizelésének egyes, az adóügyi ellenőrző egységgel rendelkező pénztárgépekre való átállást elősegítő szabályokról

434/2013. (XI. 19.) Korm. rendelet
A térítési díj ellenében igénybe vehető egyes egészségügyi szolgáltatások térítési díjáról szóló 284/1997. (XII. 23.) Korm. rendelet módosításáról

438/2013. (XI. 19.) Korm. rendelet

A finanszírozott egészségügyi szakellátást nyújtó egészségügyi szolgáltatók adósságának rendezésére fordítható konszolidációs támogatásról

69/2013. (XI. 19.) EMMI rendelet
Az egyes egészségügyi tárgyú miniszteri rendeleteknek az egészségügyi ágazati képzésekkel összefüggő módosításáról

70/2013. (XI. 19.) EMMI rendelet
Egyes gyógyszerészeti tárgyú miniszteri rendeletek jogharmonizációs célú módosításáról

1869/2013. (XI. 19.) Korm. határozat
A Gyógyító-megelőző ellátás jogcímcsoport egyes jogcímei előirányzatainak megemeléséről

2013. évi CXCI. törvény
A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény módosításáról

68/2013. (XI. 22.) NFM rendelet
A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvénynek a nemzeti fejlesztési miniszter irányítása alá tartozó szerveknél történő végrehajtásáról

1872/2013. (XI. 22.) Korm. határozat
A gyógyszertámogatás és a gyógyászati segédeszköz támogatás kiadásainak 2013. év végi finanszírozásához szükséges intézkedésekről

/A jogszabályok részletes tartalma megtekinthető a Nemzeti Jogszabálytár jogi adatbázisában, http://www.njt.hu/ , ahol lehetőséget biztosítanak 5 évre visszamenőleg a korábbi időállapotoknak megfelelő jogszabályszöveg lekérdezésére is./

 

Vállalkozási környezetet érintő változások:

Elindult a patikahitel

A patikák ötödénél nem éri el a gyógyszerészi tulajdon a 25 százalékot, holott törvényi előírás szerint 2014. január elsejére ezt az arányt már meg kellene haladnia. A tulajdonszerzéshez egy korábbi piaci felmérés szerint az érintettek 63 százalékának szüksége van külső forrásra és a többség számára a bankhitel a legkézenfekvőbb megoldás, csak éppen a kínálat szűk.

Jelentősen szélesíti azonban a Magyar Fejlesztési Bank által refinanszírozott kedvezményes hitel országos terítését az, hogy abba a héten bekapcsolódott az OTP Bank is.

Az OTP Bank új finanszírozási konstrukcióját minden, a tulajdonszerzési programban érintett gyógyszerész végzettségű devizabelföldi személy igényelheti, egy évtől egészen az kedvezményes konstrukcióban előírt 10 éves futamidőig. A kölcsön maximális összege 60 millió forint. A 3,7 százalékos kamattámogatásnak köszönhetően 3-4 százalékos kamattal felvehető hitelhez a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. nyújt kezességet a tőke 80 százalékának erejéig.  Az év végéig meghirdetett banki konstrukciót várhatóan elsősorban azok veszik igénybe, akik a legalább 25 százalékos tulajdoni hányadot szeretnék elérni, de a banknál nem zárják ki, hogy lesz, aki már most bebiztosítja a három év múlva kötelező 50 százalékos tulajdoni részesedését is. (forrás: profitline.hu)

Amire érdemes odafigyelni: az e- számlával kapcsolatban

Idén év elején lépett hatályba az áfatörvény azon módosítása, amely kivette a törvényből az elektronikus formában kiállított számlákkal szemben azt az elvárást, hogy digitális aláírással legyenek ellátva (2007. évi CXXVII. törvény, 175. §). A vállalkozók és az elektronikus számlaszolgáltatást végző társaságok fellélegezhettek: bármilyen, megfelelő sorszámozottságú és az egyéb formai kritériumokat is teljesítő számlákat generáló programmal megoldhatóvá vált a számlázás.

Azonban-e egyszerűnek tűnő változás korántsem egyértelmű, így akár bírságok kockázatával is járhat. Miért?
Noha a törvényben már nem szerepel, hogy digitális aláírásra lenne szükség egy elektronikusan kiállított és átküldött számlához, azonban azt a törvény továbbra is előírja, hogy az ilyen számlát befogadótól elvárható, hogy egyértelműen bizonyítsa, hogy az így érkező számla a kiállítás óta semmilyen változáson nem esett át, és valóban a kiállítójától származik. Sokan megelégszenek azzal, hogy lementik az érkező fájlt, kinyomtatva átadják könyvelőjüknek, ha pedig az adóhivatal érdeklődik, akkor úgy gondolják, hogy előkeresik majd az ominózus e-mailt, amit megmutatnak.

Azonban egyfelől a technika ördöge hozhatja nehéz helyzetbe a cégeket, másfelől pedig bármelyik gyanakvó adóellenőr. Hiszen 5 év alatt cserélődnek a számítógépek, óhatatlanul takarít az ember az email fiókjában, megsérülhet az archívum, vagy csak simán az emberi könnyelműség miatt vesznek el az adatok. Másfelől pedig egy adóellenőr bármikor feltételezheti, hogy igenis manipuláltak az adatok, és onnantól a vállalkozóé a bizonyítási kényszer, hogy nem történt változtatás a kiállítástól a könyvelésig.

Márpedig ha egy számla elektronikus, akkor annak elektronikus formája az eredeti példány, és azt kell tárolnunk, és nem csak a tárolás módja, hanem annak megváltoztathatatlansága is a mi felelősségünk. Ha mindez igaz, és minden e-számlára vonatkozik, akkor azok a kiállítók, akik PDF-et küldenek, minden felelősséget átterhelnek a befogadóra, aki kénytelen saját maga elektronikusan aláírni és idő- pecsételni a dokumentumot, ahhoz, hogy megváltoztathatatlan módon őrizze meg azokat. Sőt, valójában a kiállító is kénytelen ezt megtenni.

Hogyan védhetjük magunkat? Az óvatosabb számlázók a törvényi könnyítés ellenére éppen a fenti okok miatt mind a mai napig digitális aláírással és időpecséttel látja el mindazon számlákat, amelyeket az elektronikus számlázási szolgáltatásukat igénybe vevő ügyfeleik kiállítanak a saját tranzakcióik során. Ez sem a számlázási szolgáltatást igénybe vevő ügyfeleknek, sem azok vevő oldali partnereinek nem jár semmilyen többletköltséggel vagy külön regisztrációs feladatokkal, mégis növeli a biztonságot.

„Jelen pillanatban a digitális aláírásnál és az időpecsétnél nincs jobb eszköz arra, hogy egy PDF eredetét akkor is igazolni lehessen, ha azt többször lemásoljuk, áthelyezzük, archiváljuk”- áll a NAV állásfoglalásában, hozzátéve: hogy erre is érvényes a 8 évig tartó megőrzésre vonatkozó kötelezettség. Érdemes ellenőrizni e-számláinkat, és szükség esetén hitelesített formátumot kérni.

 

Adózási környezetet érintő változások:

Év végi feladatok vállalkozásoknak-érdemes rá felkészülni!

Lassan közeledik az év vége, ami a gazdasági társaságokra és a könyvelőkre is nagy megterhelést ró. Egyik kiemelkedő feladat az adók feltöltési kötelezettsége,
melynek a határideje 2013. december 20-a.M

Mely adónemeknél és mikor kell a feltöltési kötelezettséget teljesítenünk?

Társasági adó: azokra a gazdasági társaságokra vonatkozik a feltöltési kötelezettség, melyeknél az adóévet megelőző adóévben az éves szinten számított árbevétel meghaladta a 100 millió forintot. A feltöltési kötelezettség során a várható adó összegére kell kiegészítenie a befizetett adót.

Iparűzési adó: azokra a társaságokra vonatkozik a feltöltési kötelezettség, amelyik vállalkozót a társasági adó feltöltési kötelezettség is terheli. Ebben az esetben is hasonlóan kell eljárni, mint a társasági adónál, az adót a várható adó összegére kell kiegészíteni, de itt is figyelembe kell venni az év közben már megfizetett előlegeket (március 15. ésszeptember 15.) A feltöltési kötelezettség összegét be kell vallani, valamint meg is kell fizetni.

EVA: az adóalany az adóév első három negyedévére negyedévenként adóelőleget fizet. Év végén az eva-s adózót is terheli a feltöltési kötelezettség, ami azt jelenti, hogy a várható éves adó összegére ki kell egészíteni a már befizetett előlegeket. Ennél az adónemnél is a várható adó 100%-ra kell a feltöltést teljesíteni. Bár ennél az adónemnél a feltöltési kötelezettséghez nem társul bevallási kötelezettség, mégis nagyon fontos fizetési határidő a december 20-a.

Innovációs járulék: az innovációs járulék feltöltési kötelezettség 2012. december 1-től hatályos szabályozás. Ennek értelmében erre az adónemre is vonatkozik a december 20-i feltöltési kötelezettség, ami fizetési és bevallási kötelezettséget is jelent. A fizetési kötelezettség meghatározásánál figyelemmel kell lenni az adóévben már megfizetett előlegek összegére is. Az innovációs járulék előleg fizetési kötelezettség annyiból tér el az egyéb adónemektől, hogy ennél az adónemnél az adóévre fizetendő  utolsó negyedéves előleget, melynek a fizetési határideje január 20-a lenne, már most, december 20-val ki kell fizetni. 

A különböző adónemek feltöltési kötelezettségének teljesítése csak az adózók és a könyvelők szoros együttműködése alapján tud létrejönni. Ahhoz, hogy a könyvelő a megfelelő adatot tudja bevallani, ismernie kell az adózó 2013-as adóévre még várható bevételeinek és kiadásainak tervezetét. Egy könyvelő a legjobb esetben a novemberi állapotnak megfelelően tud számolni, ezért nagyon fontos, hogy az adózó a legjobb tudása szerint tájékoztassa a könyvelőt minden olyan adatról, mely az adó számításánál még várhatóan figyelembe vehető!

Átjelentkezési lehetőségek:

Kisadózó vállalkozások tételes adója (KATA): a KATA hatálya alá év közben is be lehet jelentkezni, ezért ennél az adónemnél nem döntő fontosságú a december hónap, de

érdemes megemlíteni. Működő vállalkozások esetében az adóalanyiság a választást követő hónap első napjával jön létre, vagyis aki 2014. január 1-től e törvény hatálya alatt kíván adózni, december 31-ig teheti meg a bejelentést. Kezdő vállalkozások esetében, az adóhatósághoz történő bejelentkezéssel egyidejűleg kell ezt a bejelentést is megtenni. A bejelentésben nyilatkozni kell a vállalkozásban közreműködő kisadózó adatairól, valamint arról, hogy a kisadózó főállású kisadózónak minősül, vagy sem. Amennyiben a helyi adó (iparűzési adó) tekintetében is a KATA-ra vonatkozó egyszerűsített adóalap megállapítást szeretnék választani, ne feledjék, hogy az önkormányzatnál is bejelentési kötelezettségük van.

Kisvállalati adó (KIVA): újonnan alakuló cégeknél a KIVA alanyiság a cég megalakulásával jön létre, mely tényt 30 napon belül be kell jelenteni az adóhatóságnak. A 30 napos határidő jogvesztő! Működő vállalkozások év közben is beléphetnek a KIVA hatálya alá. Az adóalanyiság a bejelentést követő hónap első napjával jön létre. Az adózó a KIVA választását a bejelentéstől számított 30 napon belül jogkövetkezmény nélkül visszavonhatja. A 30 napos határidő ebben az esetben is jogvesztő! Ennél az adónemnél is érdemes megemlíteni, hogy saját elhatározásból történő kilépést a KIVA alól (következő évre vonatkozóan) december 1-jétől december 20-ig teheti meg. A határidő elmulasztása ebben az esetben is jogvesztő! Ennél az adónemnél is érdemes megjegyezni, hogy amennyiben a helyi adó tekintetében is az egyszerűsített adóalap megállapítást kívánják alkalmazni, az önkormányzatnál is bejelentési kötelezettségük van.

Alanyi adómentesség választása: amennyiben az adózó a következő adóévben az alanyi adómentességet szeretné választani, a választását december 31-ig meg kell tennie. Alanyi adómentességet az az adózó választhat, akinek az előző adóévben a nettó árbevétele nem haladta meg a 6 millió forintot. Abban az esetben, ha az adóalany átlépi a 6 milliós értékhatárt, ki kell lépni az adó hatálya alól, és a következő két évben nem választhatja. Amennyiben az adóalany saját döntése alapján lép ki az adózási mód alól, a következő évben egy újabb bejelentéssel újra beléphet.
(forrás: Pósa Lívia konyvelo.hu)

 

Munkaügyi kérdések:

Cafeteria 2014

A nemrégiben elfogadott, a 2014. évi cafeteriát és az egyes meghatározott juttatásokat érintő legfontosabb adóváltozások nem sokban térnek el a 2013. évi szabályoktól, de mégis található néhány érdekes módosítás.

Béren kívüli juttatások és az egyes meghatározott juttatások
A cafeteria-rendszer legfontosabb elemei a béren kívüli juttatások, illetve az egyes meghatározott juttatások, melyekre vonatkozó szabályozás lényegében nem változik.

Béren kívüli juttatások:

  • a munkáltató tulajdonában, vagyonkezelésében lévő üdülőben nyújtott üdülési szolgáltatás személyenként a minimálbér összegéig;
  • a munkáltató telephelyén működő étkezőhelyen megvalósuló ételfogyasztásból a havi 12 500 forintot meg nem haladó rész;
  • az Erzsébet-utalvány havi 8 000 forintig;
  • az adóévben Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-Kártya)
  • szálláshely alszámlájára utalt, legfeljebb 225 000 forint támogatás,
  • vendéglátás alszámlájára utalt, legfeljebb 150 000 forint támogatás,
  • szabadidő alszámlájára utalt, legfeljebb 75 000 forint támogatás;
  • az iskolakezdési támogatás gyermekenként, tanulónként a minimálbér 30 százalékát meg nem haladó összegben;
  • a munkáltató nevére szóló számlával megvásárolt, kizárólag a munkavállaló helyi utazására szolgáló bérlet formájában juttatott jövedelem;
  • az iskolarendszerű képzési költségéből a minimálbér két és félszeresét meg nem haladó rész, ha a képzés a munkakör betöltéséhez szükséges, vagy egyébként a munkáltató tevékenységével összefüggő szakmai ismeretek megszerzését, bővítését szolgálja.
  • a magánszemély javára átutalt munkáltatói/foglalkoztatói havi hozzájárulásból, törvényben meghatározott feltételekkel
  • az önkéntes kölcsönös nyugdíjpénztár(ak)ba a minimálbér 50 százalékát,
  • az önkéntes kölcsönös egészségpénztár(ak)ba/önsegélyező pénztár(ak)ba együttvéve a minimálbér 30 százalékát, illetve
  • a foglalkoztatói nyugdíj-szolgáltató intézménybe a minimálbér 50 százalékát meg nem haladó rész.

Egyes meghatározott juttatásnak minősülnek:

  • a hivatali, üzleti utazáshoz kapcsolódó étkezés vagy más szolgáltatás;
  • a kifizető tevékenységének ellátása érdekében biztosított telefonszolgáltatás magáncélú használata címén keletkező jövedelem;
  • a kifizető által magánszemély javára kötött személybiztosítási szerződés alapján kifizető által fizetett adóköteles biztosítási díj;
  • a munkáltató által valamennyi munkavállaló, nyugdíjas volt munkavállaló, ezek és az elhunyt munkavállaló közeli hozzátartozója részére azonos feltételekkel és módon ingyenesen vagy kedvezményesen átadott termék, nyújtott szolgáltatás (kivéve a fogyasztásra készétel vásárlására jogosító utalvány) révén juttatott adóköteles bevétel, feltéve, hogy a termék megszerzése, illetve a szolgáltatás igénybevétele bármelyikük számára ténylegesen is elérhető;
  • a munkáltató által valamennyi munkavállaló által megismerhető belső szabályzat alapján több munkavállaló, nyugdíjas volt munkavállaló, ezek és az elhunyt munkavállaló közeli hozzátartozója részére, azonos feltételekkel és módon ingyenesen vagy kedvezményesen átadott termék, nyújtott szolgáltatás (kivéve a fogyasztásra készétel vásárlására jogosító utalvány) révén juttatott adóköteles bevétel;
  • az adóévben reprezentáció és üzleti ajándékok juttatása alapján meghatározott jövedelem;
  • a legfeljebb évi három alkalommal csekély értékű ajándék (minimálbér 10 százalékát meg nem haladó értékű termék, szolgáltatás) révén juttatott adóköteles jövedelem, ha azt a munkáltató a munkavállalójának, nyugdíjas volt munkavállalójának, ezek és az elhunyt munkavállaló közeli hozzátartozójának, továbbá olyan magánszemélynek nyújtja, akinek a kifizetőtől az adóévben nem származik más jövedelme;
  • az olyan ingyenes vagy kedvezményes termék, szolgáltatás révén juttatott adóköteles bevétel, amelynek igénybevételére egyidejűleg több magánszemély jogosult, és a kifizető – jóhiszemű eljárása ellenére – nem képes megállapítani az egyes magánszemélyek által megszerzett jövedelmet, továbbá az egyidejűleg több magánszemély (ideértve az üzleti partnereket is) számára szervezett, ingyenes vagy kedvezményes rendezvénnyel, eseménnyel összefüggésben a kifizető által viselt költség;
  • a kifizető által törvény vagy más jogszabály rendelkezése következtében a magánszemélynek ingyenesen vagy kedvezményesen átadott termék, nyújtott szolgáltatás révén juttatott adóköteles jövedelem;
  • az egyes béren kívüli juttatási formáknál meghatározott keretösszeget, illetve az évi 500 000 forintos keretösszeget meghaladó juttatás.

Adóterhelésük továbbra is: 16 százalék személyi jövedelemadó és 27 százalék egészségügyi hozzájárulás terheli. A kifizetőt terhelő adó alapja változatlanul a juttatás értékének 1,19-szerese

Módosul az utalvány fogalma
Az egyetlen fontos változás az utalvány fogalmát érinti. A jogalkotó ugyanis egyértelműsíti, hogy az utalvány formájában nyújtott juttatás, ha az visszaváltható, vagy készpénzre váltható, nem minősül utalványnak. Fontos azonban, hogy a visszaváltás lehetősége megmarad azokban (és csak azokban) az esetekben, amikor a munkáltató az általa bármely okból fel nem használt (a munkavállaló részére ki nem osztott) utalványokat kívánja visszaváltani.

Adómentes juttatások

Lakáscélú támogatás
Fontos változás, hogy a jövőben nemcsak közvetlenül a lakás vásárlásához, hanem a már fennálló hitel törlesztéséhez nyújtott támogatás is adómentes munkáltatói lakáscélú támogatásnak minősülhet meghatározott feltételek teljesülése mellett.

Sporteseményre szóló jegyek, bérletek
A sportról szóló törvény hatálya alá tartozó sporteseményre szóló belépőjegyet, bérletet a jövőben nemcsak sportesemény-szervező tevékenységet folytató szervezetek, hanem más kifizetők, juttatók is adhatnak adómentesen magánszemélyeknek, méghozzá összeghatártól függetlenül.
(forrás: piacesprofit.hu Hegedüs Sándor, az RSM-DTM adóüzletág vezetője)

Mi lesz a felhalmozott szabadságokkal?

Közeledik az év vége, érdemes a szabadságok kiadásának tényét is ellenőrizni különösen azoknak a vállalkozásoknak, ahol több munkavállalót is foglalkoztatnak.

Az új Munka Törvénykönyve (2013.január 1.-től) életbelépő szabályai alapján a szabadságot kizárólag akkor lehet pénzben megváltani, ha a munkaviszony megszűnésekor az arányos szabadságot a munkáltató nem adta ki a munkavállaló részére!

A törvénykönyv így  fogalmaz:  „A szabadságot – eltérő megállapodás hiányában – úgy kell kiadni, hogy a munkavállaló naptári évenként egy alkalommal, legalább tizennégy egybefüggő napra mentesüljön a munkavégzési kötelezettség alól.” (naptári évenként értendő a 14 nap, és erre az időre mentesíteni kell a munka alól a dolgozót.)

A munkáltató és a munkavállaló megállapodhat arról, hogy a tárgyévet követő évre átvihetik a szabadság egy részét, de csak nyomós gazdasági indokra hivatkozva.

Van még idő a szabadságok kiadására, ezért rendezését érdemes mihamarabb elkezdeni.

 

Vállalkozási kisokos:

Hogyan spórolhat egy kisvállalkozás?

Bár a kisvállalkozások általában soha nincsenek túlzottan eleresztve, a válság éveiben a spórolás fontosabb feladat, mint valaha. Néhány szempont arra, hogyan faraghatóak le a nem kívánatos vagy felesleges költségek.

Hitelköltség-csökkentés
A cégek feje fölé tornyosuló hitelek, törlesztő részletek és kamatterhek végzetes veszélyt jelenthetnek a bizonytalan gazdasági helyzetben lavírozó vállalkozások számára. Éppen ezért szükséges minél hatékonyabban menedzselni ezen  kötelezettségeket. Minél magasabb egy hitel kamata, annál komolyabb megterhelést jelent a vállalat számára, ezért érdemes azoktól megszabadulni elsőként, az alacsonyabb kamatozású hiteleket pedig hosszabb távon kifuttatni. Különösen jó alkalom a hitelállomány átstrukturálására az október elsejétől újra beinduló, Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja, mely hitelkiváltásra is igénybe vehető.

Távmunka
Bár mindenki egyetért abban, hogy a családi béke érdekében jobb a munkát és magánéletet különválasztani, ez még nem azt jelenti, hogy fizikailag is el kéne választani őket. Magyarországon ugyan sok vállalatvezető még mindig nem bízik az alkalmazottaiban és szereti őket a munkaidő minden percében szemmel tartani, a távmunkának azonban igenis megvannak az előnyei. Az alkalmazottaknak kevesebbet kell utazniuk, nem fognak olyan indokokkal szabadságot kivenni, amiért korábban megtették volna, mint például a gyerek betegsége, ráadásul a cégnek kisebb irodát is elég bérelni, ha nem ül bent állandóan az összes munkavállaló.

Pályáztatás
A beszállítók, szolgáltatók pályáztatása nemcsak az állam vagy a nagyvállalatok privilégiuma, élhetnek vele a legkisebb társaságok is. Alkudozni, alacsonyabb árat kérni lehet, hogy egyes vezetők számára kellemetlen lehet, de az általa elért megtakarítás biztos, hogy jól jön. Ugyanez igaz a közszolgáltatókra is, hiszen a nyitott piacon igenis van verseny, érdemes tehát időről időre felülvizsgálni a szerződéses kondíciókat, és körülnézni a versenytársak között, van-e jobb ajánlat az éppen érvényben lévőnél.

Barter
Egyes szakmákban a legelterjedtebb együttműködési forma, máshol még csak nem is hallottak róla. Nem feltétlenül kell pénzt kapni a szolgáltatásunkért vagy termékünkért, el is cserélhetjük azt más termékekre vagy szolgáltatásokra, amikre épp nekünk van szükségünk.

Előre fizetés
Magyarországon inkább a késedelmes fizetésnek vannak nagy hagyományai, pedig adózási szempontból igenis van értelme előre fizetni – különösen év végén. A következő év elején esedékes kiadások decemberi előrehozása ugyanis azt is jelenti egyben, hogy az adó-visszatérítést 12 hónappal korábban tudjuk megejteni, miközben a kiadásaink csak néhány héttel korábbra datálódnak. A folyamat fordítva is érvényes: a december végén esedékes bejövő számláinkat dátumozzuk január elejére, elcsúsztatva ezzel az utánuk adódó fizetési kötelezettséget.

Pontgyűjtés
Bár a pontgyűjtésnek inkább a háziasszonyok körében vannak hagyományai, a kis cégeknél is megfontolandó bizonyos cégek kedvezménykártyáinak kiváltása. Mobilszolgáltatók, légitársaságok, benzinkutak jelentős kedvezményeket tudnak nyújtani a nagyban fogyasztó vásárlóiknak, amelyek mind csökkentik a változó (de kötelező) költségek szintjét.

Próbaidő
Az új munka törvénykönyve szerint a próbaidő mértéke 30 nap, azonban a felek a munkaszerződésben 3 hónap próbaidőben is megállapodhatnak, de csak és kizárólag előre, a munkaszerződés megkötése előtt. A próbaidő alatt a munkaviszony bármely fél részéről azonnal, indok nélkül felmondható. Mivel az új alkalmazottak képességeiről egy egyórás beszélgetés alkalmával csak nagyon felszínes információkat lehet megtudni, érdemes a próbaidőt olyan hosszúra nyújtani, hogy teljességgel megbizonyodhassunk arról, jó embert választottunk.

 

Szerkesztőségi közlemény:

Köszönjük figyelmüket!

A Medical Info Média igyekszik a legmagasabb színvonalat nyújtani, Önöknek, hogy maradéktalanul elégedettek lehessenek információs rendszerével, kommunikációs felületeivel, szolgáltatásaival és információival.

Emellett törekszik arra, hogy olyan közösséget hozzon létre, mely segíti tagjai - egymás között létrejövő - szakmai és üzleti kapcsolatainak kialakítását, érdeklődésüknek megfelelő partnerek megtalálását, híreik továbbítását, vállalkozásaik fejlesztési és gazdasági támogatását.   

Hírlevelünkben ezért partnereink számára folyamatosan és ingyenes biztosítunk lehetőséget aktuális információik, ajánlataik, közleményeik megjelentetésére, melynek eljuttatását minden hónap 20.-ig kérjük, a kunzs@mimnet.hu e-mail címre.

A beérkezett megkereséseket minden esetben visszaigazoljuk, megjelentetésének időpontjáról tájékoztatást adunk. Esetleges kérdés esetén készséggel állunk rendelkezésükre a 20/384- 2804-es szerkesztőségi telefonszámon.

 


Köszönjük figyelmüket! További munkájukhoz sikereket kívánunk!

Medical Info Média szerkesztősége

 
 
A WEB-lapon megjelenő információk nem pótolják az orvosi vizsgálatokat, a szükséges beavatkozásokat, az alkalmazható terápiák hatékonyságát.